Kā atpazīt krāpniekus?
Krāpniecības piemēri
Viltus īsziņas,
kad no nezināma sūtītāja tiek saņemta ziņa ar aicinājumu atvērt tīmekļvietni vai aizpildīt veidlapu ar savu personisko informāciju, bankas informāciju, kartes informāciju. Rūpīgi izpēti, vai zini, kas ir sūtītājs un kādi ir viņa nodomi!

Viltus banku e-pasta vēstules,
kam raksturīgas šādas pazīmes:
- aizdomīga sūtītāja e-pasta adrese;
- nepareizs logo;
- valodas kļūdas;
- iebiedējošs, maldinošs teksts ("tavs konts ir uzlauzts"; "citām personām kļuva zināmas tavas paroles", "nomaini paroli"; "pārskaitīti naudas līdzekļi no tava konta"; "karte vai konts tiks bloķēts");
- viltus saites ar aicinājumu tās atvērt;
- aicinājums ievadīt datus, lai pieslēgtos internetbankai.

Viltus e-pasta vēstules
no Valsts ieņēmuma dienesta (VID), aicinot iesniegt gada ienākumu deklarāciju.
Investīciju krāpšana.
Nekad neizpaud informāciju par sevi ne mutiski, ne rakstveidā. Krāpniekiem ir raksturīga upura uzrunāšana svešvalodā, tēlotas rūpes un nelūgtas palīdzības piedāvāšana, kā arī aicinājums steidzami rīkoties un izpaust datus.
Krāpšana internetā
Šajā piemērā nepazīstams zvanītājs telefoniski
uzrunā upuri, izliekoties par bankas darbinieku. Uzstājīgi piedāvā palīdzību, mēģina izvilināt informāciju un datus.
Atceries, ka bankas darbinieks tev šo informāciju nejautās. Ja neesi pārliecināts par zvanītāja nolūkiem, pārtrauc zvanu un sazinies ar savu banku vai tiesību aizsardzības iestādi pats! Romantiskā krāpšana
Šajā audio – romantiskās krāpšanas piemērs. Atceries: nekādā gadījumā nedalies ar kartes informāciju, PIN kodu un internetbankas datiem. Nepārskaiti naudas līdzekļus svešiniekam!