Par tēmu
Apdrošināšana
Buklets - Tava nauda soli pa solim
Kas ir apdrošināšana?
Apdrošināšana palīdz tev un tavai ģimenei,kad notiek nelaime.
Tā pasargā no negaidītiem izdevumiem.
Kad apdrošināšana ir noderīga?
- tev ir dzīvoklis, māja vai cits īpašums;
- tu dodies ceļojumā;
- tev vajadzīga veselības aprūpe;
- tev ir ģimene, aug bērni;
- tu aizņemies naudu pirkumam bankā vai līzinga kompānijā.
Kā darbojas apdrošināšana?
Tu maksā ikmēneša vai gada maksājumu. To sauc par prēmiju.
Ja notiek nelaime,
apdrošinātājs samaksā par zaudējumiem.
To sauc par apdrošināšanas atlīdzību.
Apdrošināšana var būt:
- brīvprātīga.
Piemēram, tu vari apdrošināt savu veselību vai īpašumu;
- obligāta.
Ja ceļā ar savu auto autovadītājs nodara ko sliktu citai automašīnai,
apdrošinātājs samaksā par zaudējumiem.
Šo apdrošināšanas veidu īsāk sauc OCTA.
Apdrošināšana ir obligāta dažu profesiju pārstāvjiem.
Piemēram, apsardzes darbiniekiem.
Vārdnīca
Apdrošināšanā lieto daudz sarežģītu nosaukumu.
Tos ir svarīgi zināt,
lai saprastu līgumus un citus dokumentus.
Apdrošinātājs ir uzņēmums,
kas nodarbojas ar apdrošināšanu.
Apdrošinātais ir cilvēks,
kuru apdrošina.
Apdrošinājuma ņēmējs ir cilvēks,
kurš paraksta apdrošināšanas līgumu
un maksā par apdrošināšanu.
Apdrošināšanas atlīdzība ir nauda,
ko apdrošinātājs samaksā par zaudējumiem.
Apdrošinātājs maksā apdrošināšanas atlīdzību,
ja notiek pēkšņs un neparedzēts negadījums.
Labuma guvējs ir polisē ierakstītais cilvēks,
kuram izmaksā apdrošināšanas naudu noteiktos gadījumos.
Piemēram, tu vari maksāt apdrošināšanu
par savas vecāsmātes dzīvokli.
Ja kaimiņš dzīvokli appludina,
apdrošinātājs maksā par zaudējumiem vecaimātei
kā dzīvokļa īpašniecei.
Līgums ir vienošanās starp apdrošinātāju un klientu.
Polise ir apdrošināšanas dokuments.
Tas pierāda, ka tev ir apdrošināšana.
Prēmija ir nauda,
ko tu maksā par apdrošināšanu.
Pašrisks ir nauda,
kas nelaimes gadījumā būs jāmaksā tev pašam.