Vai savu biznesa ideju var arī nosapņot?

Biznesa ideju radīšana

Tu uzzināsi:

ka arī tu vari izveidot sava biznesa ideju;
metodes, kā vari radīt biznesa idejas.


Andris un viņa draugi bija stingri nolēmuši veidot savu mācību uzņēmumu, bet ar ko sākt?

Bērni devās pie krustmātes Beātes, lai to noskaidrotu.

Ideja (no sengrieķu valodas – ιδέα) ir specifiska doma vai koncepts, kas rodas cilvēka prātā domāšanas rezultātā.

Uzsākot biznesu, ir būtiski, lai ir ideja – ko vēlies radīt vai kādu pakalpojumu sniegt. Taču ideju tu nevari līdzīgi kā kādu savu personisko mantu ieslēgt skapī un teikt, ka tā ir tikai tava.

Visbiežāk uzņēmēji veido uzņēmumus atbilstoši savām zināšanām un prasmēm. Biznesa idejas bieži rodas no viņu personiskajām vajadzībām. Piemēram, Latvijas privātuzņēmuma SIA "Snores" īpašnieki līdz biznesa idejai nonāca, savam dēlam izgatavojot zīdaiņa šūpulīti. Pašlaik šo produktu uzņēmums jau pārdod ārvalstīs. Uzņēmums ražo arī citas bērnu attīstību veicinošas saliekamas un pārveidojamas mēbeles Ette Tete.


Foto: Ette Tete

 

Pārbaudi sevi!

2.1. uzdevums

Uzņēmējam jāspēj saskatīt iespēju, novērtēt risku, aprēķināt aptuveno pieprasījumu, virzīt savu produktu tirgū, reklamējot to potenciālajiem pircējiem, un apmierināt pieprasījumu, piedāvājot kvalitatīvu un cenai atbilstošu produktu.

Jāsaprot, vai būs daudz konkurentu un kādas ir viņu priekšrocības, trūkumi, ar ko jaunais produkts būs īpašs, kāda būs produkta pievienotā vērtība.

Ir uzņēmēji, kuriem ir vīzija par produktu – kaut ko jaunu, vēl nebijušu.

Andrim un viņa draugiem krustmāte Beāte ieteica sākt uzņēmuma veidošanu ar ideju ģenerēšanu. Ko tas nozīmē, un kā to izdarīt?

Ideju ģenerēšanas piemēri


Ideju novērtēšana

Ideju novērtēšanu veic pēc tam, kad tās rūpīgi izanalizētas un apkopotas.
Idejas vari izvērtēt pats, vari šajā procesā iesaistīt arī draugus, radus, skolotājus, zinošus speciālistus, uzņēmējus.

Atceries!

Ticība idejai un mērķtiecīgs darbs attaisnojas! Daudzu veiksmīgu uzņēmēju sākotnējās idejas netika atbalstītas, taču viņi bija neatlaidīgi. 


Kad radusies ideja, ir būtiski atbildēt uz šādiem jautājumiem.
Ja radusies ideja, kas patīk un aizrauj, būs lielāka motivācija censties un ieguldīt laiku tās īstenošanai. Lai uzņēmējs nopelnītu, biznesa idejai jābūt konkurētspējīgai, tāpēc neaizmirsti izvērtēt, vai gūsi arī peļņu!