Kā sagatavoties neparedzētām situācijām?

Kāpēc jāveido uzkrājumi?

Buklets - Tava nauda soli pa solim
Uzkrājumi ir svarīgi,
jo nākotnē var gadīties neparedzētas situācijas.
Uzkrāt var pārtiku, preces vai naudu.
Uzkrājums var noderēt dažādiem mērķiem.
 
Uzkrājumu var krāt dažādiem mērķiem:
- neparedzētiem gadījumiem,
- lielam pirkumam,
- ceļojumam vai atpūtai,
- vecumdienām,
- dzīvokļa vai mājas remontam,
- bērna nākotnei.

Kā sākt krāt naudu?

Vislabāk ir plānot uzkrājumu.
Piemēram, ieplāno katru mēnesi nolikt noteiktu naudas summu.
Izvēlies konkrētu mērķi,
kam tu krāj naudu.
Nevajag gaidīt,
kad kontā paliks pāri nauda.
Sāc krāt jau tagad!
Svarīgi krāt regulāri un disciplinēti.
Tā uzkrājums pamazām kļūs lielāks.

Padomi, kā krāt veiksmīgāk? 

  1. Padomā,
    cik tu pelni un cik tērē.
    Ja tev nav brīvas naudas uzkrājumiem,
    pārskati savus tēriņus.
    Meklē iespējas ietaupīt!
    Iespējams, kaut ko var samazināt.

  2. Turi uzkrājumu atsevišķi no citas naudas.
    To var ielikt īpašā kontā.
    Tad uzkrājums nejuks ar ikdienas tēriņu naudu.
    Tu nevarēsi nejauši iztērēt uzkrājumu.
    Centies šo naudu netērēt nejauši vai pieņemot pēkšņu lēmumu.

  3. Izmanto internetbankas piedāvātās iespējas!
    Daudzas bankas piedāvā automātisko maksājumu uz krājkontu.

  4. Sāc krāt jau tagad.
    Cilvēki mēdz gaidīt brīdi,
    kad naudas būs vairāk.
    Taču nauda parasti pati no sevis nepaliek pāri.
    Uzkrāt var arī tad,
    ja ienākumi nav lieli.
    Sāc ar nelielu summu.
    Vēlāk tu vari šo summu palielināt.
Izmēģini!

Var izmantot uzkrāšanas metodi “Cents pie centa”. 

Veselu gadu katru dienu tiek atlikti tik centu daudzums atbilstoši dienai.
Gada pirmajā dienā tas ir 1 cents.
Gada otrajā dienā tie ir 2 divi centi utt.
Gada pēdējā  - trīssimt sešdesmit piektajā dienā tie būs 3 eiro 65 centi.

Tādā veidā gada laikā var uzkrāt 667 eiro 95 centus.

Vai šis saturs bija noderīgs?

Jūsu atsauksmes palīdzēs mums uzlabot šo vietni.

Lūdzu, uzraksti, ko vēlējies uzzināt, taču neatradi!